دريافت واكسن كرونا در سالمندان تا ۹۰ درصد از مرگ‌ جلوگيري مي‌كند

۲۳ بازديد ۰ نظر

شيراز-ايرنا- رئيس دانشگاه علوم پزشكي جهرم با بيان اينكه دريافت واكسن كرونا به‌خصوص در سالمندان تا ۹۰ درصد از مرگ‌ومير جلوگيري مي‌كند. گفت: مراجعه هر چه سريعتر افراد بالاي ۶۰ سال، شرايط را براي واكسينه‌شدن گروه‌هاي سني پايين‌تر تسهيل مي‌كند.

محمد رحمانيان جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا افزود:  با توجه به شرايط، تعلل در دريافت واكسن، خطر ابتلا و درگيري را براي اين افراد بالا مي‌برد. ضمن اينكه اين افراد همچنان جزئي از زنجيره انتقال كرونا باقي مي‌مانند.

وي اظهار كرد: هر چند درصد بالايي از گروه‌هاي سني فراخوان شده تاكنون واكسن خود را دريافت كرده‌اند، اما هر نفري كه واكسينه نشود، خطر انتقال ويروس را بالا مي‌برد.

مقالات مشابه:بهترين آسايشگاه سالمندان تهران

رئيس دانشگاه علوم پزشكي جهرم ابراز كرد: اين روزها دانشگاه در تأمين و تزريق واكسن با هيچ مشكل خاصي مواجه نيست و آماده تزريق واكسن به تمام مراجعين طبق برنامه است.

رحمانيان بيان كرد: نكته اي كه بسيار نگران‌كننده است و باعث شده شرايط سخت‌تر شود، تعلل افراد فراخوان‌شده براي دريافت واكسن است.

وي با اشاره به وضعيت ابتلا به كرونا در منطقه تأكيد كرد: كار از هشدار گذشته است و من براي جهرم و خفر شديداً احساس خطر مي‌كنم.

وي ادامه داد: اگر وضع به همين صورت ادامه پيدا كند، قطعا تعداد مرگ و ميرها هر روز بيشتر خواهد شد. مرگ‌هايي غيرقابل باور. متأسفانه هر چه هشدار مي‌دهيم كسي توجه نمي‌كند و عادي‌انگاري‌ها همچنان ادامه دارد.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي جهرم گفت: شمار بيماران بستري در پيمانيه از ۱۰۰ نفر هم گذشته و روزانه هم اين تعداد در حال افزايش است و شامگاه چهارشنبه سه بيمار در بيمارستان پيمانيه بر اثر ابتلا به كرونا جان خود را از دست دادند.

وي ادامه داد: يكي از آنها يك جوان ۲۹ ساله است كه دو روز پيش با تنگي نفس مراجعه مي‌كند، در حالي كه ۱۰۰درصد ريه اين بيمار درگير كرونا بوده است. دو بيمار عزيز ديگري نيز  ۶۲ ساله و ۶۴ ساله بودند كه متأسفانه براي دريافت واكسن اقدام نكرده بودند.

وي افزود: هر سه بيمار از شهرستان‌هاي اطراف هستند كه به همين دليل در آمار فوتي‌هاي جهرم قرار نمي‌گيرند.

اين شرايط در حالي است كه موج كروناي دلتا تمام كشور را فراگرفته و ظرفيت تخت‌هاي بستري در بيشتر شهرها به‌خصوص مراكز استان‌ها تكميل شده است.

وي تصريح كرد: اين ويروس با تأثير عجيب خود، به سرعت ريه بيمار را درگير مي‌كند و اگر بيمار به موقع مراجعه نكند، كار را به آي‌سي‌يو مي‌كشاند. در حالي كه در مرحله اوليه درگيري با اين ويروس، بيمار فقط علائمي ساده از بيماري گوارشي و سرماخوردگي را دارد.

رحمانيان گفت: از مردم عزيز مصرانه خواهشمنديم در هيچ  دورهمي و تجمع از هر نوعي كه اعم از عروسي، عزا و... شركت نكنند، تمام هشدارها را جدي بگيرند و به‌خصوص ماسك‌زدن را به هيچ عنوان فراموش نكنند.

مقالات ديگر:بهترين سراي سالمندان تهران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.