سالمندان آسايشگاه مهريز نيازمند ياري خيران

۴۴ بازديد ۰ نظر

به گزارش خبرگزاري صداوسيما مركز يزد، زارع افزود: سالمندان آسايشگاه در بحبوحه همه‌گيري كرونا دوراني حساس را از لحاظ رواني، اجتماعي و سلامت از سر مي‌گذرانند و چنانچه توجهي براي حفظ كيفيت زندگي اين قشر رعايت نشود، اعضاي آن در تيررس آسيب بيماري كرونا و ديگر آسيب هاي جسماني و رواني قرار مي‌گيرند.حال ناخوش سالمندان آسايشگاه مهريز

وي افزود: از سوي ديگر ضعف كلي قواي جسماني، ضعف سيستم ايمني و يا درگيري با بيماري‌هاي زمينه‌اي خطر ابتلاي سالمندان را به ويروس كرونا افزايش مي‌دهد و حالا در اين روز‌هاي سخت كرونايي به فرياد سالمندان آسايشگاه برسيم تا خداي ناكرده شاهد ابتلاي سالمندان به كرونا و مرگ ومير اين عزيزان نباشيم.

رئيس اداره بهزيستي مهريز تاكيد كرد: اين روز‌ها مردم نوعدوست و خيران مهريزي و مردم استان به ياري آن‌ها بشتابند و به آن‌ها روحيه دهند و افسردگي ناشي از قرنطينه را از روح و روانشان بزدايند و مهمترين نياز آن‌ها علاوه بر اكسيژن و نيرو‌هاي داوطلب و خدمه نياز مبرم به انواع ميوه جات دارند.

مقالات ديگر:آسايشگاه سالمندان در نارمك

هفت ميليارد ريال براي خريد دستگاه اكسيژن آسايشگاه مهريز نياز است

۳۸ بازديد ۰ نظر

 

رضا زارع روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه هم اكنون در اين مركز ۱۰۰ سالمند نگهداري مي‌شوند، ادامه داد: كمبود دستگاه اكسيژن ساز سبب مشكل براي سالمندان شده است.

وي ادامه داد: با توجه به اهميت موضوع از خيران و مردم نوعدوست درخواست مي‌شود در تامين بودجه مورد نياز براي خريد دستگاه اكسيژن ساز، مسوولان آسايشگاه را حمايت كنند .     

همچنين فرماندار مهريز قبلا در گفت و گو با ايرنا گفته بود: ۱۰۰ سالمند زيرپوشش آسايشگاه شهرستان هشت ماه است كه به خاطر كرونا در قرنطينه هستند و براي ارايه خدمات بهتر به آنها به همكاري افراد خير و نيكوكار نياز است .

رضا زارع زاده مهريزي با اشاره به اينكه براي تامين نيازهاي بهداشتي و رفاهي سالمندان بايد خيران، اين مجموعه را ياري كنند، افزود: افراد با هر توان مالي كمك‌هاي خود را براي تامين نيازهاي آسايشگاه به شماره كارت بانك صادرات  ۶۰۳۷۶۹۱۹۹۰۰۶۴۲۹۷ و شماره حساب ۰۱۰۰۶۶۲۸۱۲۰۰۵ آسايشگاه واريز كنند.

همچنين امام‌جمعه مهريز ۱۴ مهرماه امسال گفته بود: در شرايط خاص كرونايي احترام به سالمندان در گرو رعايت دقيق پروتكل‌هاي بهداشتي و مقررات ستاد ملي مبارزه با كروناست كه بايد مردم به آن پايبند باشند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محي‌الديني در نشست با اعضاي هيات مديره آسايشگاه سالمندان شهرستان افزود: در شرايط شيوع كرونا با رعايت نكات بهداشتي بايد سالمندان را درك كنيم و  برخي افراد هنوز با وجودي كه مشكلات روحي و جسمي كرونا را در جامعه مي‌بينند در رعايت نكات بهداشتي اصلا جدي نيستند.

محي‌الديني بيان كرد: بايد با فرهنگ‌سازي و آگاهي‌بخشي، مردم و جوانان را نسبت به اهميت رعايت شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي به خصوص در قبال سالمندان جامعه حساس كرد.

حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعيت مهريز از كمك‌هاي بهزيستي و همين تعداد از حمايت هاي كميته امداد امام خميني(ره) اين شهرستان بهره مند هستند.

مركز شهرستان ۵۵ هزار نفري مهريز در ۳۰ كيلومتري جنوب شهر يزد واقع است.

همچنين سخنگوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي امروز(يكشنبه )اعلام كرد كه با فوت ۴۳۴ فرد مبتلا به كرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفي به بيماري كوويد- ۱۹ در كشور به ۳۵ هزار و ۲۹۸ نفر رسيده است و ۲۷ استان همچنان در وضعيت قرمز كرونا قرار دارد.

سيما سادات لاري افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۱۱ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معيارهاي قطعي تشخيصي، هفت هزار و ۷۱۹ بيمار جديد شناسايي شدند  كه از اين تعداد ۲  هزار و ۳۸۹ نفر نياز به بستري در بيمارستان داشتند كه با اين حساب، مجموع بيماران كوويد- ۱۹ در كشور به ۶۲۰ هزار و ۴۹۱ نفر رسيد.

سخنگوي وزارت بهداشت گفت: تاكنون ۴۸۶ هزار و ۶۹۱ نفر از بيماران، بهبود يافته يا از بيمارستان‌ها ترخيص شده‌اند و پنج هزار و ۲۴۴ نفر از بيماران در وضعيت شديد بيماري تحت مراقبت قرار دارند و تاكنون چهار ميليون و ۹۶۵ هزار و ۳۲۶ آزمايش تشخيص كوويد- ۱۹ در كشور انجام شده است.

لاري افزود: شرايط از لحاظ شيوع كرونا در استان هاي تهران، اصفهان، قم، آذربايجان شرقي، خراسان جنوبي، سمنان، قزوين، لرستان، اردبيل، خوزستان، كرمانشاه، كهگيلويه و بويراحمد، گيلان، بوشهر، زنجان، ايلام، خراسان رضوي، مازندران، چهارمحال و بختياري، البرز، آذربايجان غربي، مركزي، كرمان، خراسان شمالي، همدان، يزد و كردستان در وضعيت قرمز است و  هرمزگان، فارس، گلستان و سيستان و بلوچستان نيز در وضعيت نارنجي و زرد قرار دارد.

سخنگوي وزارت بهداشت گفت: با توجه به آمار بالاي  موارد بستري كرونا در بخش هاي عادي و مراقبت هاي ويژه بيمارستان ها و با ادامه اين روند ممكن است در آينده شاهد آمار تاسف بار مرگ و مير افراد در كشور باشيم.

وي افزود: براي خاتمه دادن به اين وضعيت به عزم و اراده و وحدت ملي نياز داريم تا همه مردم و مسوولان براي اجراي پروتكل هاي بهداشتي فردي و اجتماعي همكاري كنند و نظارت جدي براي اجراي اين پروتكل ها اعمال شود و  با قطع زنجيره انتقال ويروس بتوانيم اين بيماري را شكست دهيم.

مقالات ديگر:آسايشگاه سالمندان در شرق تهران