واکنش روسیه به تحریم‌ احتمالی اروپا علیه ایران

۱۰ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

برترین ها:سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به تهدیدهای اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم علیه تهران به بهانه جنگ اوکراین، گفت آنها برای منحرف کردن توجهات از خرابکاری در نورد استریم، سراغ ایران رفتند.

خبرگزاری فارس: اظهارات تهدیدآمیز «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره اعمال تحریم علیه ایران به بهانه صادرات ادعایی پهپاد به روسیه، با واکنش مسکو همراه شد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه شامگاه دوشنبه در واکنش به این اظهارات بورل، تحلیل کرد که او این ادعاها را برای منحرف کردن توجهات از خرابکاری در خط لوله انتقال گاز «نورد استریم» مطرح کرده است.

مقالات بیشتر:آسایشگاه سالمندان تهران

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، زاخارووا در کانال تلگرامی خود نوشت: «آیا بورل به انفجارهای نورد استریم رسیدگی کرده است؟ ظاهراً پس از اظهارات واشنگتن در مورد علاقه آمریکا به توقف عرضه گاز از طریق این خطوط لوله به اروپا، تمایل شدید اتحادیه اروپا به انجام تحقیقات در این زمینه کاملاً از بین رفته است. آنها تصمیم گرفتند [برای انحراف توجهات] به طور ناگهانی سراغ ایران بروند».

بورل روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران پیش از ورود به نشست شورای وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا مدعی شد که تعدادی از کشورهای اروپایی در نشست امروز خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه ایران به‌دلیل صادرات پهپادهای نظامی به روسیه هستند. (جزئیات بیشتر)

ادعای اروپایی‌ها درباره ارسال پهپادهای انتحاری توسط ایران به روسیه در حالی است که امروز «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تهران بارها اعلام کرده یک طرف جنگ بین روسیه و اوکراین نیست، تاکید کرد: «ایران هیچ سلاحی را برای هیچکدام از طرفین جنگ صادر نکرده است».

پیش از این، منابع رسانه‌ای بامداد دوشنبه از وقوع چند انفجار در نتیجه حملات پهپادی شدید روسیه به کی‌یف پایتخت و دیگر نقاط اوکراین خبر دادند.

مقالات دیگر:محضر ازدواج شیک تهران

پاسپورت همایون شجریان توقیف شد

۱۲ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

پاسپورت‌های همایون شجریان و سحر دولتشاهی به هنگام بازگشت از استرالیا توقیف شده است.

به گزارش سلام نو بع نقل از خبرآنلاین، آوا مشکاتیان ـ خواهرزاده همایون شجریان با تأیید این خبر، در عین حال در توضیح بیشتری درباره‌ی آن، گفت: «خود آقای شجریان اگر بخواهند، درباره جزییات این موضوع با رسانه‌ها صحبت خواهند کرد.»

در حالی که همایون شجریان قرار بود نخستین تور خارج از کشورش را در سال جاری در کشور کانادا برگزار کند، به علت صادر نشدن ویزای تعدادی از اعضای گروه «سیاوش»، صرفا روزهای پایانی این تور برپا شد.

مقالات بیشتر:خانه سالمندان مجهز

این خواننده پس از بازگشت از کنسرت‌های کانادا، دوباره به خارج از کشور و این بار به استرالیا سفر کرد تا تور کنسرت‌هایش را در این کشور ادامه دهد. با این همه به هنگام بازگشت از استرالیا، پاسپورت همایون شجریان به همراه سحر دولتشاهی توقیف شد.

این اتفاق در حالی برای شجریان پسر رقم خورد که امروز دومین سالگرد درگذشت محمدرضا شجریان ـ خواننده فقید کشورمان ـ است و احتمال می‌رود همایون شجریان به قصد شرکت در مراسم پدر امروز را برای بازگشت به کشور انتخاب کرده بود.

مقالات دیگر:شیشه بری پونک

آیت‌الله رئیسی در شورای‌عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت:

۱۴ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

یکی از راهکارهای مهم صیانت از جوانان کشورمان توجه به فرهنگ ایثار و شهادت است/ در زمینه ترویج فرهنگ دفاع مقدس هنوز با نقطه ایده‌آل فاصله زیادی داریم/ دشمنان در توطئه اخیر به قصد انزوای کشور وارد میدان شدند اما شکست خوردند

رئیس جمهور هدف دشمن از طراحی توطئه جدید را بازداشتن کشور از پیشرفت دانست و اظهار داشت: زمانی که جمهوری اسلامی در حال پشت سر گذاشتن مشکلات اقتصادی و فعال شدن برای حضور بیشتر در منطقه و جهان بود، دشمنان به قصد انزوای کشور وارد میدان شدند اما در این توطئه هم شکست خوردند.

مقالات بیشتر:انتخاب خانه سالمندان

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز یکشنبه در چهارمین جلسه شورای‌عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، توجه به فرهنگ ایثار و شهادت و تفکر بسیجی را نیاز ضروری جامعه برشمرد و گفت: اگر در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت کوتاهی شود، تفکر و باورهای دیگر جایگزین آن می‌شود. یکی از راهکارهای مهم صیانت از جوانان کشورمان توجه به این فرهنگ است.

رئیس جمهور با تأکید بر اجرای دقیق و کامل قوانین مرتبط با خانواده شهدا و ایثارگران در تمامی دستگاه‌های اجرایی، اظهار داشت: مشکلات احتمالی در اجرای قانون نباید مانع از اجرای آن باشد بلکه باید با رفع موانع موجود، قانون اجرا و از هدر رفت زحمات جلوگیری ‌شود.

دکتر رئیسی با اشاره به برخی ابتکارات انجام شده در موضوع دفاع مقدس مثل راه اندازی کاروان‌های راهیان نور یا اقدام رسانه ملی در بازخوانی وصیت شهدا اظهار داشت :در زمینه ترویج فرهنگ دفاع مقدس هنوز با نقطه ایده‌آل فاصله زیادی داریم.

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش به جنجال رسانه ای غرب علیه کشورمان اشاره کرد و درباره معیارهای دوگانه آنها گفت: با اینکه در ایران موضوع جان باختن خانم امینی بطور کامل و دقیق در حال پیگیری است و تمام مسئولان بر آن تاکید کرده اند اما دشمن در حالی با تدارک اقدامات گسترده رسانه‌ای در تلاش برای انحراف افکار عمومی است که جمعی از دختران افغانستانی به دست گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا در یک آموزشگاه به خاک و خون کشیده می‌شوند و واکنشی از طرف این مدعیان دیده نمی‌شود! آیا در چنین شرایطی ادعای پیگیری حقوق بشر و حقوق زن از طرف غربی‌ها قابل پذیرش است؟

رئیس جمهور هدف دشمن از طراحی توطئه جدید را بازداشتن کشور از پیشرفت دانست و گفت: زمانی که جمهوری اسلامی در حال پشت سر گذاشتن مشکلات اقتصادی و فعال شدن برای حضور بیشتر در منطقه و جهان بود، دشمنان به قصد انزوای کشور وارد میدان شدند اما در این توطئه هم شکست خوردند.

پیش از سخنان رئیس جمهور دکتر سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، تهیه و تصویب راهبردها و سیاست‌های شورای عالی ترویج، تدوین شاخص‌ها و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تدوین سند جامع ملی گلزارهای شهدا، یادمان‌های شهدای گمنام و مراکز فرهنگی وابسته، تدوین و تصویب نظام‌نامه مهندسی فرهنگ ایثار و شهادت، طرح ایجاد سامانه جامع هوشمند ثبت خدمات فرهنگی ارائه شده به ایثارگران و تصویب دسترسی مخاطبین به منابع و مستندات حوزه فرهنگ ایثار و شهادت را از اقدامات و تلاش‌های این شورا دانست.

مقالات دیگر:مرکز درمان افسردگی آریاشهر

ادعای یک نماینده درباره دلیل اعتراضات در ایران

۱۵ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

برترین ها:نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دشمنان با حاشیه سازی و ایجاد اغتشاش به دنبال تاثیرگذاری بر دستاوردهای سفر رییس جمهور به نیویورک هستند.

ایرنا: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دشمنان با حاشیه سازی و ایجاد اغتشاش به دنبال تاثیرگذاری بر دستاوردهای سفر رییس جمهور به نیویورک هستند.

مقالات بیشتر:بهترین سرای سالمندان تهران

زهره سادات لاجوردی با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: رئیس جمهور در هفتادو هفتمین اجلاسیه مجمع عمومی سازمان ملل مواضع ایران را مقتدرانه اعلام کرد.

ادعای یک نماینده درباره دلیل اعتراضات در ایران

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس جمهور در سخنرانی خود به بحث حقوق بشر پرداخت و صراحتا به تشریح اقدامات ضدحقوق بشری غرب اشاره کرد و رفتارهای آنها را زیر سوال برد.

وی تصریح کرد: دشمن می‌خواست با حاشیه‌سازی، ایجاد اغتشاش و درگیری در کشور،سفر رئیس جمهور به نیویورک و دستاوردهای آن را تحت‌الشعاع قرار دهد و به حاشیه برد که در این کار ناموفق بود.

لاجوردی خاطرنشان کرد:‌ با وجود همه این حاشیه‌سازی‌ها و غبارآلود کردن فضا ما شاهد بازتاب گسترده صحبت‌های رئیس جمهور کشورمان در فضای مجازی بودیم و همگان شاهد اعلام مقتدرانه مواضع کشورمان توسط رئیس جمهور بودند.

مقالات دیگر:روانشناس کودک و نوجوان در گیشا