توضيحات بهزيستي درخصوص ادعاي فرماندار اسفراين درخصوص تزريق واكسن كرونا به خانواده مدير يك مركز سالمندان در اين شهرستان

۲۵ بازديد ۰ نظر

با عنايت به انتشار خبري با عنوان «فرماندار اسفراين: يك مدير سهميه واكسن كروناي خانه سالمندان را به تعدادي از خانواده اش تزريق كرد» سازمان بهزيستي با هدف شفاف سازي و تنوير افكار عمومي اطلاعيه اي را صادر كرد.

در متن اين اطلاعيه آمده است: برابر سند ملي واكسيناسيون و براساس بند ۲ مصوبات پنجاه و دومين جلسه ستاد ملي مديريت كرونا "واكسيناسيون سالمندان و افراد داراي معلوليت مراكز شبانه‌روزي و كليه پرسنل براي پيشگيري از انتقال بيماري در اولويت اول گسترش واكسيناسيون قرار دارند."

مقالات بيشتر:هزينه خانه سالمندان

۱. مصاحبه فرماندار محترم اسفراين مربوط به مركز نگهداري سالمندان طلوع شادي اين شهرستان بوده است كه هم اكنون ۲۷ سالمند در اين مركز نگهداري مي‌شوند، از اين تعداد به ۲۵ سالمند واكسن تزريق شده است و دو نفر از سالمندان به دليل ابتلا به كرونا و بيماري شرايط دريافت واكسن را نداشته اند.

۲. از ۱۵ نفر پرسنل مركز به ۱۲ نفر واكسن تزريق شده است و به ۲ نفر به دلايل خاص و يك نفر پرستار مركز كه قبلاً واكسن را دريافت نمودند، واكسن تزريق نشده است.

۳. بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌دهد كه فرآيند واكسيناسيون در اين مركز طبق پروتكل‌هاي ابلاغي وزارت محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و با حضور و نظارت نماينده دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي در محل مركز انجام شده است.

۴. درخصوص فردي كه حسب اعلام فرماندار شهرستان به علت فاميلي با مدير مركز با وجود عدم اشتغال در مركز واكسن دريافت كرده است، براساس بررسي انجام شده نامبرده شاغل در مركز و داراي سوابق بيمه‌اي مي‌باشد. 

۵. برابر دستورالعمل‌هاي موجود و ابلاغي هيچ منع قانوني براي اشتغال به كار اعضاء واجد شرايط خانواده موسس يا موسسين، تحت عنوان پرسنل مراكز اعم از پرسنل تخصصي و خدماتي و اداري وجود ندارد، طبق بررسي هاي اوليه اعضاي خانواده صاحب امتياز مركز مورد اشاره فرماندار محترم اسفراين، شاغل در مركز بوده اند كه از بيمه تأمين اجتماعي مركز نيز بهره مند هستند. پدر خانواده نيز شاغل در مركز و داراي بيمه بازنشستگي است. از اين رو برابر سند ملي واكسيناسيون و بند ۲ پنجاه و دومين جلسه ستاد ملي مديريت كرونا هر فردي كه بعنوان پرسنل در مراكز اقامتي تحت نظارت بهزيستي فعاليت مي‌نمايد با هدف پيشگيري از انتقال بيماري كرونا بايد واكسينه شود.

بي‌ترديد مجموعه مديران و پرسنل سازمان بهزيستي كشور با همراهي و همكاري شبكه گسترده شركاي كاري غيردولتي، خصوصي و خيريه خود اجاره هيچ نوع سوء استفاده و اعمال نفوذ در فرايند واكسيناسيون مددجويان مقيم مراكز شبانه‌روزي را نخواهند داد نمونه روشن اين موضوع، ابتلاء رياست محترم سازمان بهزيستي كشور در اين ايام به بيماري كرونا و بستري در بيمارستان مي‌باشد. 

قابل ذكر است كه بيش از ۲۰ هزار نفر از كاركنان مراكز شبانه روزي توانبخشي در طول ۱۴ ماه از شيوع بيماري كرونا با تمام وجود از ۵۱ هزار سالمند و افراد داراي معلوليت و بيماران رواني مزمن كه عموماً داراي شرايط خاص و نقص سيستم ايمني هستند مراقبت نموده‌اند و با اين همت، تلاش، مراقبت و ايثار مديران، كاركنان، مراقبين، كادر اداري و خدماتي و ... نه تنها ميزان ابتلا به بيماري و فوت جامعه هدف نسبت به شرايط عادي بيشتر نشده بلكه در مقايسه با همه‌گيري اين بيماري در مراكز مراقبتي سطح

دنيا، عملكرد سازمان بهزيستي و شركاي كاري غيردولتي خود در اين حوزه، درخشان و قابل افتخار مي‌باشد كه قطع يقين انتشار اينگونه خبرها مانند مصاحبه شتاب زده و بدون تحقيق و بررسي فرماندار محترم اسفراين موجب آسيب به اعتماد جامعه و تضييع حقوق تلاشگران اين عرصه خواهد بود. 

در پايان تاكيد مي‌نمايد واكسيناسيون مددجويان مقيم مراكز نگهداري سازمان بهزيستي براساس پروتكل‌هاي ابلاغي وزارت بهداشت و با حضور و نظارت مستقيم نمايندگان دانشگاه‌هاي علوم پزشكي انجام مي‌شود و در صورت بروز تخلف در فرايند واكسيناسيون بدون اغماض با متخلف يا متخلفين برخورد لازم انجام خواهد شد. 

روابط عمومي و امور بين الملل سازمان بهزيستي كشور

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.