تخلف واكسني جنجال به پا كرد

۲۴ بازديد ۰ نظر

دانشگاه علوم پزشكي مشهد و بهزيستي استان درباره تزريق واكسن به افراد غير مرتبط در يك مركز نگهداري سالمندان درگز و تخلف صورت گرفته در مركزي ديگر در مشهد توضيحاتي ارائه كردند

شفاآنلاين>سلامت> درپي انتشار خبرجديد عزل واكسن‌خواران در تهران، يك كاربر در توئيتر نوشت: «به نظرم فقط بركناري اين واكسن‌خوارها كه جان خودشون رو بر جان ديگران ترجيح ميدن مجازات كمي است، بايد با اين خودخواه‌ها برخورد شديد داشته باشند».

مقالات بيشتر:بهترين آسايشگاه سالمندان در تهران

به گزارش شفاآنلاين: طبيعي است كه برخورد جدي با خاطيان واكسن يك مطالبه عمومي باشد و چنان‎چه از همين ابتدا كه درآغاز پروژه واكسيناسيون هستيم با اين خاطيان به‌طور جدي برخورد نشود، اين تخلف‌ها ادامه‌دار خواهد بود. اين خبر مي‌افزايد: با دستور دكتر زالي رئيس ستاد مقابله با كرونا در تهران، رئيس بيمارستان مدرس به علت تخلف در توزيع واكسن بركنار شد. همچنين درخصوص بيمارستان ۱۵ خرداد كه گفته مي‌شد در آن واكسن‌خواري صورت گرفته، موضوع درحال بررسي است و تا عصر ديروز جمعه بروز تخلفات مرتبط با توزيع واكسن كرونا اثبات نشده است. همچنين، پيرو دستور شهردار تهران مبني بر رسيدگي به موضوع واكسيناسيون كرونا در شهرداري تهران، مشخص شد يك نفر از مسئولان نواحي اقدام به تزريق واكسن از سهميه واكسيناسيون كرده است كه به همراه ۳ نفر از همكاران ذي‌ربط در ناحيه از سمت‌هاي خود عزل شدند. شهرداري تهران اعلام كرده كه براي پيشگيري از رخ دادن چنين تخلفاتي مقرر شد اسامي كليه بهره‌مندان از واكسن در سايت شفاف شهرداري تهران بارگذاري و پروتكل سختگيرانه تزريق با نظارت فني شركت شهر سالم و حراست كل شهرداري تهران اعمال شود.

دانشگاه علوم پزشكي مشهد و بهزيستي استان درباره تزريق واكسن به افراد غير مرتبط در يك مركز نگهداري سالمندان درگز و تخلف صورت گرفته در مركزي ديگر در مشهد توضيحاتي ارائه كردند. به گزارش فارس، سخنگوي دانشگاه علوم پزشكي مشهد در باره مطالبي كه در فضاي مجازي مبني بر تخلف در تزريق واكسن در يكي از مراكز سالمندان درگز مطرح شده بود، گفت: مراكز نگهداري سالمندان جزو اولويت يك دريافت واكسن بوده‌اند، اما نكته‌اي كه در باره مراكز سالمندان به ويژه در شهرستان‌ها وجود دارد اين است كه اين مراكز به صورت خانوادگي اداره مي‌شوند و اين موضوع نياز به بررسي بيشتري دارد. رحيمي افزود: در موارد معدودي در خانه‌هاي سالمندان مشهد نيز تخلفاتي صورت گرفته بود كه حراست دانشگاه علوم پزشكي در جريان قرار گرفت و برخورد كرديم. وي گفت: هركسي كه واكسن كرونا دريافت كرده ،بر اساس كارت هويتي، اطلاعاتش ثبت شده و واكسيناسيون كادر درمان بر اساس احراز هويت انجام شده است. وي يادآور شد: متولي واكسن در مراكز سالمندان بهزيستي است و ما فقط واكسن را در اختيارشان مي‌گذاريم. رئيس شبكه بهداشت و درمان درگز نيز در اين زمينه گفت: در روند تزريق ۵۸ دوز واكسن كرونا به سالمندان اين شهرستان تخلف صورت گرفته است و موضوع از طريق مراجع قانوني در حال پيگيري است. سليمي در گفت و گو با  ايرنا افزود: بر اساس تحقيقات صورت گرفته مشخص شد تزريق واكسن به يكي از سالمندان به دليل عارضه سكته امكان پذير نبوده است و يك پزشك نيز از تزريق واكسن انصراف داده و اين دو دوز واكسن به افراد غيرمرتبط تزريق شده است. دو دوز واكسن به يك كارمند بهزيستي و يك فرد نامشخص تزريق شده است و در صورتي كه در اين بين با كارمندان شبكه بهداشت تباني صورت گرفته باشد، با متخلف برخورد خواهد شد.روابط عمومي بهزيستي استان نيز در خصوص تزريق واكسن به افراد غيرمرتبط در مركز سالمندان در شهرستان درگز اطلاعيه‌اي صادر و نتيجه تحقيقات را اعلام كرد. به گزارش فارس، در اين اطلاعيه آمده است: تعداد ۵۸ دوز واكسن براي تزريق به مددجويان مقيم و پرسنل دو مركز سالمندان در شهرستان درگز از سوي دانشگاه علوم پزشكي مشهد به شبكه بهداشت و درمان اين شهرستان تحويل شد. در پايان واكسيناسيون، مشخص شد به دليل انصراف يكي از پزشكان مركز از تزريق واكسن و نيز وجود بيماري زمينه‌اي در يكي از افراد مقيم كه در نتيجه، اين سالمند عزيز، شرايط تزريق واكسن را نداشته، دو دوز واكسن اضافي، براي اين كه ‌بايد فوري مصرف مي‌شد و گرنه به سرعت از بين مي‌رفت، به دو فرد غير مرتبط و خارج از فهرست اسامي اعلام شده به شبكه بهداشت و درمان، تزريق شده است. بنابراين موضوع در مركز سالمندان مذكور، از سوي بهزيستي خراسان رضوي، شبكه بهداشت و درمان شهرستان، بهزيستي درگز و ساير دستگاه‌هاي مرتبط در دست پيگيري است و چنان چه تخلف، محرز شود، برخورد قانوني لازم با متخلفان صورت خواهد گرفت.

۶۱ هزار سالمند بالاي ۸۰ سال زير پوشش واكسيناسيون

مدير سلامت جمعيت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت: ۶۱ هزار سالمند بالاي ۸۰ سال در مناطق زير پوشش اين دانشگاه در استان واكسن كرونا دريافت مي كنند. دكتر محمد احمديان در گفت و گو با وب دا اظهار كرد: اطلاعات حدود ۳۴ هزار  نفر از اين سالمندان در سامانه سينا قابل رهگيري است. وي تصريح كرد: بقيه سالمندان به مراكز بهداشتي مراجعه نداشته اند بنابراين از طريق نام نويسي در سامانه كشوري به اطلاعات شان دسترسي پيدا خواهيم كرد و فراخوان خواهند شد. وي نشاني سامانه كشوري براي فراخوان واكسن را ‌salamat.gov اعلام كرد. رئيس اداره مبارزه و پيشگيري از بيماري هاي واگير دانشگاه علوم پزشكي مشهد نيز گفت: ۵۵ هزار نفر از گروه هاي هدف در مناطق زير پوشش اين دانشگاه واكسن كرونا دريافت كرده‌اند. دكتر زهرا نهبنداني در گفت و گو با وب دا اظهاركرد: افراد واكسينه شده شامل كادر بهداشت و درمان، سالمندان مراكز شبانه روزي بهزيستي، پاكبانان، بيماران دياليزي، مبتلايان به سرطان و جانبازان هستند. شايان ذكر است، در نخستين محموله واكسن هاي ارسالي سهم دانشگاه علوم پزشكي مشهد ۴۷۰ دوز، در دومين محموله سهم اين دانشگاه هفت هزار دوز، در سومين محموله سهم دانشگاه پنج هزار و ۳۰۰ دوز و در چهارمين محموله سهم اين دانشگاه ۳۳ هزار دوز است. روزنامه خراسان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.