فعالان صنفي خواستار رسمي شدن تمام قراردادي‌هاي دولت هستند

۲۹ بازديد ۰ نظر

ايلنا:در طرح ساماندهي استخدام كاركنان دولت ظاهراً براي تبديل وضعيت و رسمي شدن، هيچ بندي در نظر گرفته نشده است.

به گزارش گروه اجتماعي ايسكانيوز، طرح ساماندهي استخدام كاركنان دولت، پس از تصويب در كميسيون اجتماعي مجلس، منتظر طرح در صحن علني است. رئيس كميسيون اجتماعي مجلس وعده داده با جمع‌آوري ۵۰ امضا از نمايندگان، طرح در اولويت بررسي صحن قرار خواهد گرفت؛ با اين حال اما برخي گروه‌ها نسبت به برخي بندهاي طرح ابراز نگراني مي‌كنند. يكي از اين گروه‌ها، قراردادي‌هاي تبصره ۴ وزارت بهداشت هستند كه مي‌گويند ظاهراً در اين طرح براي تبديل وضعيت و رسمي شدن ما، هيچ بندي در نظر گرفته نشده است.

بيشتر بخوانيد:وكيل پونك

اين نيروها مي‌گويند: براساس طرح ساماندهي، ما قرار است همچنان قراردادي (قرارداد مستقيم) باقي بمانيم و اين با عدالت همخواني ندارد.

رامين اناري (نماينده كارگران قراردادي و شركتي سراسر كشور) نيز در ارتباط با اين نيروها به خصوص قراردادي‌هاي وزارت بهداشت مي‌گويد: بايد در صحن علني مجلس اين اشكال برطرف شود و قراردادي‌ها بدون توجه به اينكه شناسه ثبت شده دارند يا نه، با اجراي ضوابطي رسمي شوند.

او ادامه مي‌دهد: همه‌ي اين نيروها سال‌ها سابقه كار مستمر دارند و تخصص و توانمندي آن‌ها بسيار بالاست؛ عادلانه نيست كه فكري به حال رسمي شدن آن‌ها نكنند؛ ما از نمايندگان در صحن علني مجلس انتظار داريم با تغييرات جزئي در متن طرحي كاري بكنند كه تمام قراردادي‌هاي زيرمجموعه‌ي نهادهاي دولتي، عمومي و نيمه‌دولتي بدون توجه به جزئيات اشتغال، در كوتاه‌ترين زمان ممكن رسمي شوند.

اناري تاكيد مي‌كند: رسمي شدن اين نيروها هيچ بار مالي براي دولت ندارد و فقط اين نيروها را خاطرجمع مي‌سازد و در راستاي عدالت است. به خصوص در ارتباط نيروهاي وزارت بهداشت كه در قالب نيروهاي تبصره ۴ ساليان دراز است كه مشغول به كار هستند؛ مي‌توان گفت تبصره ۴ اسم رمزي است براي اشتغال به صورت شركتي؛ اينها نبايد تبديل به قرارداد مستقيم كار شوند، بلكه بايد پيماني شده و سپس رسمي شوند؛ اين نيروهاي متخصص سالهاست به بهداشت و درمان مملكت خدمت مي‌كنند و از آنجا كه به آن‌ها در بدنه‌ي وزارت بهداشت نياز است بايد پيماني و سپس رسمي شوند.

مقالات بيشتر:وكيل كيفري در اروميه

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.